Ondernemend
Na een herfst vol bladeren en hars en een winter vol zout en pekel is er nu werk aan de winkel! De lak van je auto lijkt wel veranderd in matglans en ook je scooter of motor lijkt wel bedekt met een grijze waas vuil.
Hoog tijd dus voor een flinke schoonmaakbeurt zodat jij weer helemaal klaar bent voor de zomer. Hogedrukreinigers klaren deze klus gemakkelijk en snel. Maar waar moet je nu op letten wanneer je je auto of motor wilt wassen met behulp van hoge druk? Wat zijn de gevaren en waarmee maak je het werk juist gemakkelijker?
Natuurlijk kun je je auto wassen met een emmertje en een sopje. Maar dat duurt lang en het aantal buurtkinderen dat tegenwoordig nog aanbiedt om je auto te wassen lijkt historisch laag. Natuurlijk bieden wasstraten en wasboxen ook in vrijwel ieder dorp of stad hun diensten aan. Maar bij een wasbox moet je alsnog het werk zelf doen en bij een wasstraat is 10 euro tegenwoordig ook niet meer waard wat het ooit was.
Logisch dus dat steeds meer autobezitters zoeken naar een betaalbaar alternatief zonder veel concessies. Hogedrukreinigers passen prima in dit profiel. Zeker met behulp van de juiste accessoires zoals een reinigingsset voor voertuigen en het juiste schoonmaakmiddel.
De hoge kosten van een rondje door de wasstraat maakt investeren in een eigen hogedrukreiniger al snel rendabel. Er zijn al instapmodellen vanaf enkele tientjes, een kwalitatief hoogwaardig basismodel zoals de Stihl RE 80 X heb je al vanaf een goede honderd euro.
Het voordeel van het kopen van een A-merk zoals Stihl is natuurlijk de kwaliteit maar ook het aantal beschikbare hulpstukken. Zo zijn er borstelsets en schuimkoppen voor voertuigen, maar ook speciale terrasreinigers en roterende borstels voor gevels. Met deze handige accessoires wordt de hogedrukspuit multi-inzetbaar voor allerlei klusjes rondom het huis.
Wacht dan nog even voor je je volle overgave op de lak van je auto stort! Met een hogedrukreiniger van Keizers kun je snel en efficiënt je auto wassen, maar je moet wel op een paar dingen letten. Richt niemand zomaar de straal direct op de lak van je auto, maar doe dit onder een hoek zodat de straal schuin op de lak straalt.
Let ook even op de druk die je gebruikt. Meestal is 100 bar al wel voldoende, maar ga in ieder geval niet verder dan 200 bar. Zo voorkom je beschadigingen aan de lak en staat je auto er weer snel stralend bij!