Stedendriehoek
Vrijwel ieder bedrijf heeft vandaag de dag een website. Steeds meer mensen zoeken immers online naar diensten en producten. Als jouw bedrijf daar niet te vinden is, dan is de kans groot dat je omzet misloopt. Het hangt wel van de branche af waarin je werkzaam bent hoe relevant een website is. De bakker op de hoek heeft er vaak minder voordeel van dan een administratiekantoor, hovenier of schilder. Maar als je besluit om een website te maken of te laten maken, dan is het zaak hier goed over na te denken. Schrijf de teksten voor je website met zorg en aandacht of besteed dit uit aan een professionele tekstschrijver. De inhoud van je website is namelijk essentieel voor het succes dat je ermee kunt behalen. De inhoud kan zorgen voor een goede vindbaarheid en voor een prettige ervaring voor je bezoekers.
Een website is dynamisch. Dat betekent dat je niet een website online kunt zetten en er daarna nooit meer naar omkijken. Juist door regelmatig nieuwe content te plaatsen en je website actueel te houden zorg je ervoor dat deze door zoekmachines wordt opgepikt en hoog in de resultaten wordt geplaatst. Een gespecialiseerd bedrijf zoals Crossphase kan je ondersteunen bij het schrijven van de juiste content voor je website om dit doel te bereiken.
Een gebruiker van Google en andere zoekmachines voert bepaalde termen in om een website te vinden. Deze zoektermen moeten worden verwerkt in de teksten op je website. Dit heet SEO – Search Engine Optimization. Een ervaren SEO tekstschrijver kan aan de hand van door jou opgegeven zoektermen teksten maken voor je website of voor het genereren van linkbuilding via andere websites die zich hier speciaal op richten. Op die manier koppelt een zoekmachine zoals Google jouw website aan deze zoektermen. Dit vergroot de kans dat jouw website naar boven komt als iemand op zoek is naar bepaalde producten of diensten. Als jouw branche erg populair is, dan is het soms wel lastig om hoog te eindigen. Er zijn bedrijven die duizenden euro’s investeren in linkbuilding om dit doel te bereiken. Je moet je dan afvragen of het doel de middelen heiligt en hoe afhankelijk je voor je omzet bent van je website.
Natuurlijk is het belangrijk dat je website wordt gevonden. Maar nog veel belangrijker is het dat je een website hebt waar bezoekers snel de juiste informatie kunnen vinden. Teksten die doordrenkt zijn met opzichtige zoektermen lezen niet prettig. Bovendien markeren zoekmachines ze al snel als spam. Let er dus op dat de content op je website voor je bezoekers ook nog een beetje aangenaam is om te lezen. Zij zijn tenslotte degenen die bij jouw bedrijf een bestelling moeten gaan doen of die je zo ver wilt krijgen dat ze een offerte aanvragen voor een opdracht.