Stedendriehoek
APELDOORN – Bestuurslid en woordvoerder van de stichting HaringParty Apeldoorn Michiel Brouwers, is een druk baasje deze dagen. “Op vrijdag 28 juni kunnen ondernemers in Apeldoorn en omstreken elkaar weer ontmoeten tijdens de HaringParty op een unieke locatie in een stijlvolle ambiance.” aldus Michiel, die blij is dat de gewijzigde locatie nog steeds op het terrein van Marialust is.
Vanwege regelgeving kon het niet op de vertrouwde plek, maar bij de grote vijver in de weide met uitzicht op de villa, is het ook heerlijk toeven volgens hem. In samenspraak met de gemeente is de keuze op deze plek gevallen en op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang. We spreken Michiel over de nieuwe setting, het event en zijn ambities waarbij kwaliteit, stijl, klasse en verrassende elementen voorop blijven staan. “Het moet een exclusief event blijven dat gewoon past bij groen en royaal Apeldoorn.”
Ontmoeten en netwerken
Ondanks het feit dat het niet meer op de vertrouwde locatie kon, is Michiel er in blijven geloven. “Het kostte wel even hoofdbrekens: op de nieuwe locatie zijn geen voorzieningen zoals stroom en riolering, maar de nieuwe plek is minstens zo mooi en biedt ruimte voor groei. Daarbij is de HaringParty is eigenlijk een reünie van zakelijk Apeldoorn die je niet wil missen. Mensen die je een jaar niet ziet en op dit event weer tegenkomt. Dat is heel leuk, verrassend en vaak ook nuttig. Het is daarbij ook fijn dat we met verschillende businessclubs samenwerken die hiermee hun achterban echt iets unieks kunnen bieden. De HaringParty heeft zich in de loop der tijd gewoon bewezen. Het is een begrip geworden waar ondernemers echt tijd voor vrij maken, omdat het een goede gelegenheid is om te werken aan relaties. Bedrijven nemen steeds vaker ook grotere aantallen tickets af, want ze willen mensen met elkaar in verbinding brengen.”
Een traditie
Het evenement bestaat al 26 jaar en Michiel Brouwers zit sinds 2018 aan het stuur. Wat is er veranderd? “Voor die tijd werd de HaringParty georganiseerd door de Parksociëteit Marialust. Nu is de exploitatie in een aparte stichting ondergebracht waarmee we beter focus kunnen aanbrengen. Ik zag kansen die vroegen om een professionele aanpak, maar ook omdat het event dit verdient. We hebben in Apeldoorn veel businessclubs en een overkoepelend event is niet verkeerd om nog meer ondernemers met elkaar in verbinding te kunnen brengen. Onder het genot van de nieuwe haring en een lekker drankje kunnen mensen de samenwerking vinden. Het is echt een mooie gelegenheid voor nieuwe kansen en het onderhouden van relaties.”
Niet zomaar een event
Het is dus niet zomaar een event? Resoluut: “Oh nee! Als eerste is het mooi te zien dat mensen echt moeite doen om zich mooi aan te kleden, want er is een dresscode. Ook dit jaar is het ‘wit’ en een hoedje vinden we leuk! Wit is dan ook de kleur die in alles wordt doorgevoerd, in de decoratie, bloemen en meubilair. Van beide kanten wordt er echt moeite voor gedaan. En waar we ook heel erkentelijk voor zijn, zijn de sponsoren, zoals partner van het eerste uur XLLease. Daarbij zijn de sponsoren ook een klankbord voor ons. We betrekken ze bij de opzet. De betrokkenheid gaat dus verder dan alleen geld. Uiteindelijk heeft iedereen het doel voor ogen dat het bij moet dragen aan een bloeiende lokale economie. En dat is een mooie win-win situatie.”
De overige sponsoren van de HaringParty zijn: BMW Dusseldorp; Univé, Boon Accountants, Textline, Triangle intérim, Lexman Advocaten, Apeldoorn Partners, Bos Vlaggen, Pouw en Amazing.