Sport
Op de velden van voetbalvereniging avv Columbia worden al maanden geen wedstrijden afgewerkt, zoals dat op ieder amateurcomplex het geval is. Natuurlijk heeft het coronavirus daar alles mee te maken. Dat is een flinke deceptie, niet alleen voor de voetballers die al lange tijd geen bal meer hebben aangeraakt, maar ook voor de sponsoren die de club altijd een warm hart toedragen. Daarom willen de Columbianen graag wat terugdoen voor die sponsoren.
Het initiatief ontstond vanuit de sponsorcommissie van Columbia: “Al onze sponsoren zijn trouw aangebleven bij onze club, en ook wij weten hoe lastig zij het in deze periode hebben. Daarom willen we laten zien dat wij als club ontzettend dankbaar zijn voor iedere sponsor die ons blijft steunen”, aldus commissievoorzitter Jeff Pleket. “De inkomsten vanuit sponsoren zijn erg belangrijk voor voetbalclubs, en natuurlijk ook voor ons. Iedere sponsor die de club een warm hart toedraagt willen we daarom bedanken voor de steun die we ook in deze tijd krijgen”, vult commissielid Tim Veeneman aan.
De voetbalvereniging probeert altijd vooruitstrevend te zijn, om de club op die manier naar een hoger niveau te tillen, waarbij nog niet eens wordt gedoeld op het sportieve aspect. “We zijn als club altijd bezig om te vernieuwen en verbeteren, ook in de sponsorcommissie doen we ons best om het voor sponsoren zo aantrekkelijk mogelijk te maken om ons te ondersteunen.” Zo is Columbia nu ook bezig met een nieuw idee, vertelt Tim Veeneman. “Op dit moment zijn we erg druk om de omheining van de velden aan te passen. We willen de reclameborden op den duur vervangen door reclamedoeken, omdat wij er van overtuigd zijn dat dit ook voor sponsoren aantrekkelijker is; het voordeel van de doeken is dat wij deze makkelijker kunnen vervangen en op die manier kunnen sponsoren ook voor één seizoen een plek langs de velden innemen.”
Ook een ‘sponsorpakket’ moet het voor sponsoren extra aantrekkelijk maken om zich te binden aan Columbia. “Met die pakketten willen we een compleet plaatje aanbieden, meer dan alleen een plek langs het veld. Denk daarbij aan een plekje in de presentatiegids, vlaggen in de vlaggenmasten of op de televisie in de kantine.” Al deze ideeën worden binnenkort voorgesteld in de ledenvergadering.
Het werven van sponsoren komt voor een voetbalclub nooit ten einde en er is altijd ruimte voor een nieuwe sponsor, onderstreept ook Pleket: “Na een hele mooie periode van ruim zes jaar met onze huidige hoofdsponsor Vreedeveld moeten we voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.” Maar niet alleen dat, ook moet de Apeldoornse voetbalclub voorzichtig weer gaan kijken naar een nieuwe sponsor voor het ‘kledingplan’ dat de club hanteert. Dat plan houdt in dat ieder lid van Columbia zijn eigen tenue en trainingspak krijgt, zodat iedereen netjes in dezelfde kleding op de club verschijnt. Ondanks de coronaperiode waarin het amateurvoetbal op zijn gat ligt, is er dus genoeg te doen voor de commissieleden van Columbia.
Interim-voorzitter van Columbia Jeff Pleket wil hiermee nogmaals benadrukken hoe belangrijk de sponsoren voor de club zijn. Tot slot vertelt de voorzitter dat hij trots is op zijn club: “Wij zijn bij Columbia onafhankelijk van bijvoorbeeld de gemeente, we beheren onze velden helemaal zelf. Hier op sportcomplex de Winkewijert kunnen wij onszelf een ‘gezonde’ club noemen, zelfs in deze periode. Daar mogen we onze leden en sponsoren hartelijk voor bedanken.”