Ondernemend

Meyra altijd dicht bij de klant

APELDOORN – Met twaalf vestigingen is Meyra altijd in de buurt van de klant. Maar daarbij geldt vooral dat de benadering en werkwijze kleinschalig is en blijft, met voor de klanten altijd vaste gezichten aan de deur en vaste stemmen aan de telefoon.

Gerrit Gerritsma is vestigingsmanager in Apeldoorn. “Wij hebben hier alles onder één dak. Ons team is twaalf man sterk en of het gaat om het geven van advies, het uitvoeren van een reparatie aan bijvoorbeeld een rolstoel of het aanpassen en stofferen van een meubel; het gebeurt hier allemaal door onze eigen mensen.”

De grote showroom, die is gevestigd aan Antillen 7, laat een groot aantal producten zien. Dit varieert van kleine hulpmiddelen, rolstoelen, scootmobielen, tot zorgbedden. “De tendens is dat mensen steeds langer thuis blijven wonen. Wij hebben als doel dat zij zich zo lang mogelijk kunnen redden in hun eigen vertrouwde omgeving.” De oplossingen die worden geboden is maatwerk. “Niemand is hetzelfde. Wij gaan in gesprek met de klant en overleggen samen wat zij nodig hebben. Dit is afhankelijk van hun wensen en behoeften en natuurlijk ook de mogelijkheden die voorhanden zijn. Wij hebben een hoog servicegehalte en verstaan ons vak, iedereen die hier werkt. Zo kunnen wij een goede service leveren en houden wij ons aan afspraken.”

Naast nieuwe producten zijn er bij Meyra ook gebruikte producten te koop, waaronder rolstoelen en scootmobielen. “Zodra wij een gebruikt product binnenkrijgen, krijgt deze een volledige schoonmaakbeurt en worden ze technisch nagekeken en eventueel aangepast. De artikelen die de verkoop in gaan kunnen nog lange tijd mee en uiteraard geven wij een jaar garantie.” Het is ook mogelijk om bepaalde artikelen te huren, iets dat vooral bij incidenteel gebruik een goede oplossing kan zijn.

Meyra is in het bezit van het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen. Voor informatie: telefoon 026-3201040, e-mail apeldoorn@meyra.nl