Ondernemend
Vorig jaar zomer is voor werkgevers het Basiscontract Arbodienstverlening van kracht geworden. Binnen de regio Stedendriehoek is BrinQer de enige gecertificeerde arbodienst, met haar hoofdkantoor in Apeldoorn. Sinds begin dit jaar op het nieuwe adres Lange Amerikaweg 61. “Grip op verzuim en kosten blijft het allerbelangrijkst, maar ook een programma rondom Gezondheid en Preventie maakt het verschil. Bewustzijn en de eigen verantwoordelijkheid van medewerkers wordt daarbij steeds belangrijker”, vertelt Arjan Donker.
BrinQer is de perfecte businesspartner met een jarenlange ervaring op het gebied van HR-vraagstukken. Met een onderscheidende visie op Inzetbaarheid en Preventie en adequate kennis van nieuwe wetgeving, faciliteert BrinQer werkgevers optimaal. Een arbodienst met een sterk lokaal en regionaal netwerk. Bedrijfsartsen, casemanagers en arbeidsdeskundigen met spreekuren op de locatie in Apeldoorn, die deel uitmaakt van het Mr. Green-concept. Verbinding met duurzaamheid voert hier de boventoon, er is nergens sprake van een medische omgeving.
De arbodienst heeft het afgelopen jaar een flinke groeispurt doorgemaakt. De grootste medische zorginstelling in Apeldoorn, een landelijke keten sportzaken en hotels zijn drie van de grotere klanten waarvoor BrinQer werkt. In het centrum aan Lange Amerikaweg, waar alles op het gebied van gezondheid en preventie samenkomt, wordt het ruim twintigkoppige team van BrinQer landelijk ondersteund door een kring van zestig bedrijfsartsen en andere professionals. “Ons bedrijf blijft streven naar optimaal productieve en vitale medewerkers. Sinds 2017 zijn we als één van de adviespartners aangesloten bij het Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid (NPDI) en hebben we een exclusief programma om naast verzuimbegeleiding aandacht te besteden aan de vier belangrijke speerpunten: Gezondheid & Energie, Vakkennis & Vaardigheden, Motivatie & Betrokkenheid, Werk/Privébalans. Bepalende factoren of medewerkers nu en in de toekomst inzetbaar en mobiel blijven. Belangrijk is dat medewerkers hier zelf een actieve rol in hebben. Wij willen deze mogelijkheden los aanbieden, dus ook zonder arbo-overeenkomst met BrinQer kan iedere werkgever bij ons terecht.”
BrinQer heeft overigens één heel helder doel, laat Donker weten: “Wij willen graag in 2021 de bekendste arbodienst in de regio zijn. Eerder mag natuurlijk ook.” Het bedrijf heeft dan ook alle benodigdheden in huis in het traject naar (duurzame) inzetbaarheid van medewerkers. “Wij gaan verder dan de traditionele arbodienstverlening, dankzij onze kennis en innovatieve geest. Met gebruik van de moderne technologie kunnen wij heel efficiënt te werk gaan. Daarnaast spreekt onze onderscheidende visie in aanpak de bedrijven kennelijk aan. Op hun beurt investeren zij tegenwoordig ook meer in de (duurzame) inzetbaarheid van medewerkers. Het voorkomen van uitval, preventie, wordt steeds belangrijker.”
Binnen het trainingsaanbod van werkgevers is het speelveld ook aan het veranderen, gaat Donker verder. “De nadruk lag eerst vooral op de Wet verbetering poortwachter, die de werkgever verplicht om samen met de werknemer en de arbodienst ervoor te zorgen dat de zieke werknemer zo snel mogelijk en verantwoord weer aan het werk kan. De werkgever heeft een actieve rol bij de re-integratie van de werknemer en de werknemer, op zijn beurt, moet hieraan meewerken. Tegenwoordig besteden we veel aandacht aan de nieuwe, noodzakelijke competenties van leidinggevenden, namelijk een veilig klimaat creëren voor de werknemer, zien hoe het met je collega gaat en daar ook een zinvol gesprek over aan kunnen gaan.”
Per 1 januari kunnen veel werkgevers weer overstappen naar een andere arbodienst. Dat mag van Donker gerust BrinQer zijn: “Vergeet de gebruikelijke twee à drie maanden opzegtermijn niet. Wij ontvangen nieuwe klanten met open armen en ik sluit graag af met onze slogan: Verzuim is uit en activering is in!”
Lange Amerikaweg 61
7332 BP Apeldoorn
T 055-3574360
E info@brinqer.nl
W www.brinQer.nl