Ondernemend
APELDOORN – Drieënhalf jaar geleden nam Erik-Jan Brummel de keuken in de Arendsburght over en begon Fresh Food Apeldoorn. Hier worden dagelijks verse maaltijden klaargemaakt en door de chauffeurs aan huis bezorgd. “Wij staan garant voor warme, verse maaltijden bij bezorging, twee keer per dag en zeven dagen in de week”, vertelt de eigenaar. “Op ons porseleinen servies zien de maaltijden er erg smakelijk uit en blijven ze langer warm.”
Fresh Food Apeldoorn is een echt Apeldoorns bedrijf met zoon Erik-Jan (29) aan het roer, vader Rik Brummel in de keuken en moeder als administratieve medewerker. “Wij bieden dagelijks twee menu’s aan: een Hollands menu (bestaande uit aardappels, groente en vlees) en een menu dat overal uit kan bestaan. We gebruiken producten die we dagvers aan de deur geleverd krijgen en koken met het seizoen mee. In de winter wordt er vaak stamppot of andere winterkost geserveerd en in de zomer een lichtere maaltijd.”
Proefmaaltijd
Wie kiest voor Fresh Food Apeldoorn, krijgt eerst een proefmaaltijd. Als dit naar meer smaakt, komt een van de chauffeurs langs met een invullijst. Men zit niet vast aan een verplichte afname, je eet mee wanneer het je uitkomt. Wanneer de bestelling (en producten) binnen zijn, gaan de koks aan de slag. “In de keuken staat er wekelijks een ketel met verse bouillon te pruttelen. We maken namelijk geen gebruik van pakjes en zakjes of extra zout. Daarnaast zijn we erg sterk in dieet-koken, alsook gluten- en lactosevrij en vegetarisch of veganistisch.” De maaltijden worden op porseleinen borden geleverd. Deze borden zijn voorverwarmd op 150 graden Celsius en door een aluminium warmteplaatje wordt de maaltijd gegarandeerd warm geleverd. Bij levering wordt de oude box ingeleverd, waardoor de klant geen afwas heeft.
Service
Wat Fresh Food Apeldoorn onderscheidt, is de service. “We zetten net een stapje harder dan de rest. Daarnaast zijn wij net iets goedkoper en koken wij écht zo vers mogelijk.” Erik-Jan heeft dit werk niet zozeer gekozen voor het koken, maar voor de dienstverlening. “Ik vind het een mooie doelgroep om voor en mee te mogen werken. Ze zijn altijd erg dankbaar.” De extra service is ook terug te zien bij de chauffeurs. “Onze klanten zijn niet alleen gegarandeerd van een warme maaltijd, ook van een warm contactmoment. Voor sommigen is het – helaas – het enige moment van persoonlijk contact op een dag. De chauffeurs nemen altijd de tijd om de klant te helpen waar nodig.” De dertien vaste servicemedewerkers rijden een vaste route, waardoor men (altijd) hetzelfde gezicht voor zich heeft. Daarnaast worden ze overal in Apeldoorn herkend, doordat ze netjes in bedrijfskleding bij de klanten aankomen. Meer weten? Kijk op www.freshfoodapeldoorn.nl.