Stedendriehoek
APELDOORN – Contact hebben met het ziekenhuis of de gemeente. Zorg- of huurtoeslag aanvragen of je rijbewijs verlengen: het gebeurt steeds vaker online. Maar voor sommige mensen is dat nog ingewikkeld.
“Heb je hier moeite mee en wil je digitaal handiger worden? Of heb je een probleem met je computer of tablet? Bij de Informatiepunten Digitaal Meedoen van TaalDigiHuis Apeldoorn helpen we je graag – ook als je vragen hebt over het downloaden of gebruiken van apps, zoals DigiD of over het patiëntenportaal MijnGelre van Gelre ziekenhuizen.”
Het TaalDigiHuis helpt bij alle basisvaardigheden zoals taal, rekenen en werken op de computer. Iedereen die digitaal vaardiger wil worden, kan terecht bij de Informatiepunten Digitaal Meedoen, die op verschillende locaties in en om Apeldoorn te vinden zijn. Naast de bestaande punten in onder andere de CODA-vestigingen en op verschillende plekken in de wijken, opende vorige week een nieuw Informatiepunt in Gelre ziekenhuizen Apeldoorn.
Informatiepunt in de buurt
“We vinden het belangrijk dat iedereen in Apeldoorn toegang heeft tot een Informatiepunt Digitaal Meedoen bij hem of haar in de buurt. Om die reden vind je deze punten verspreid door Apeldoorn en ook in een aantal omliggende dorpen”, laat Kaylee Buitenhuis, projectondersteuner digitaal meedoen van TaalDigiHuis CODA, weten. “Zo kan men al terecht bij bijvoorbeeld Buurtpalet Orden, CODA De Maten, Buurthuis Maasstraat, De Hoge Weye in Beekbergen en bij Stichting Uddel Samen in Uddel.”
“Een goede voorbereiding op een ziekenhuisbezoek voor de patiënt geeft rust en duidelijkheid. We zetten het patiëntenportaal MijnGelre daarom steeds meer in om patiënten de goede en juiste informatie te geven vóór en na de afspraak. De samenwerking met CODA geeft patiënten van Gelre de mogelijkheid om de weg naar MijnGelre steeds beter te vinden en dit portaal goed te gebruiken”, vult projectleider patiëntenportaal Hanneke Zweekhorst van Gelre ziekenhuizen aan.
“Heb je problemen met je computer of tablet? Vind je werken op de computer lastig of heb je vragen over hoe je kunt inloggen en wat je kunt vinden in het patiëntenportaal MijnGelre? Je bent elke dinsdag (09.30 tot 12.00 uur) en donderdag (13.30 tot 16.00 uur) van harte welkom bij het Informatiepunt Digitaal Meedoen in Gelre Apeldoorn. Een afspraak maken is niet nodig; je kunt gewoon langskomen. Je vindt dit Informatiepunt Digitaal Meedoen in de centrale hal. De toegang is gratis.”
Op www.coda-apeldoorn.nl/digitaalmeedoen is ook te lezen waar TaalDigiHuis CODA nog meer informatiepunten heeft en wanneer je daar terecht kunt. “Heb je een vraag of wil je weten wat het TaalDigiHuis verder voor je kan doen? Neem dan telefonisch (055-5268561) of per mail (taaldigihuis@coda-apeldoorn.nl) contact op.”