Stedendriehoek
Het proces van marketing heeft veel aandacht nodig. Welke manieren van marketing zijn het meest effectief voor je website en hoe speelt de marketing in op de journey van een klant. Deze cijfers bijhouden en een overzicht maken kan aardig wat tijd innemen. Met een automatische marketingtool heb je een duidelijk overzicht over de nummers, methodes van adverteren en kan je zelfs de journey van een klant volgen. Zo weet je zeker dat je de beste resultaten kan behalen!
Er zijn veel verschillende tools op het gebied van marketing. Veel bedrijven en marketeers oriënteren zich over de keuzes wanneer ze een tool gaan overwegen. Dit wordt gedaan door veel verschillende whitepapers en kennissessies waarvan de helft maar wordt begrepen of gelezen. Ga je verschillende systemen vergelijken is het handig om een checklist te maken of een marketingtool goed toepasbaar is voor de marketingkant van je bedrijf. Sommige bedrijven zijn hier namelijk nog niet klaar voor.
Er zijn meerdere tools om het marketingproces te automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan Sharpspring, Act-on, Paradot, Marketo, Eloqua en HubSpot. Bekijk de verschillende marketing automation tools. Deze systemen zijn allemaal goed bruikbaar en goed te implementeren in het bestaande marketingsysteem. Op het platform krijg je een duidelijk overzicht over je verschillende statistieken en de nummers van je website. Hierdoor kan je zien welke manier van adverteren het meest effectief en welke verbeterpunten hebben. Op deze manier kan je de marketing van je website en bedrijf optimaliseren en de beste resultaten behalen.
Als je bekend bent met de reis van een klant ben je ook bekend met het feit dat vergelijken altijd de laatste stap is voordat mensen een keuze gaan maken. Na de oriëntatie over verschillende programma’s en het opstellen van een lijstje wordt er vaak een keuze gemaakt door de producten of services met elkaar te vergelijken en de meest effectieve optie voor jou te kiezen. Er zijn websites die alle plus en minpunten op een rijtje zetten om je te helpen bij de keuze. Ben je benieuwd naar deze verschillen? Vergelijk hier de tools bij Webs.
Om het marketingproces gemakkelijker te maken kan je door middel van een CRM-software en een automation tool op een effectievere manier je marketing toepassen. Je hebt een duidelijk overzicht over de verschillende methodes toegepast op je website en hoe effectief deze zijn. Door de zwakkere methodes aan te sterken en de beste methode op een goede manier toe te passen kan je de marketing sterk verbeteren.
Natuurlijk moet je bedrijf klaar zijn om een marketingtool te integreren in het bestaande systeem. Elk bedrijf heeft een andere aanpak voor marketing. Om het makkelijk voor je te maken als bedrijf kan je op de website van Webs een checklist vinden om na te gaan of jouw bedrijf klaar is voor een marketingtool. Vervolgens kan je ook de tools vergelijken op de website en de beste keuze maken voor jouw bedrijf.