Stedendriehoek
Per 1 juli neemt Nieuwsblad Stedendriehoek het Apeldoorns Stadsblad en de Deventer Post over van DPG Media.
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media, Rodi media en Nieuwsblad Stedendriehoek over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst tegemoet zien bij partijen die zich volledig focussen op dit product.
Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven. De huidige coronapandemie laat tevens zien dat de lokale media een sterke schakel zijn in het steunen van lokale initiatieven en het in beweging brengen en verbinden van de inwoners uit een regio. Door juist te investeren in unieke lokale content en een crossmediale aanpak, blijft lokale communicatie een toegevoegde waarde voor de samenleving.
Deze verkoop is bij DPG Media onderdeel van de verkoop van meerdere huis-aan-huiskranten aan lokale uitgeverijen. DPG Media blijft actief betrokken bij de huis-aan-huiskranten door de landelijke verkoop en samenwerking binnen AdLocal.
Nieuwsblad Stedendriehoek en Apeldoorns Stadsblad (DPG Media) doen er alles aan om deze overgang soepel te laten verlopen, zowel voor de adverteerders als voor de lezers, zodat men geruisloos kan genieten en profiteren van de lokale content in de krant, op de website en via social media.