Ondernemend
Onder de noemer ‘Je hebt zoveel te bieden’ heeft contentmarketingbureau Crowdmedia voor zorginstelling Carinova de nieuwe wervingscampagne ontwikkeld. De campagne laat zien dat Carinova niet alleen kijkt naar wat je nu al kan, maar ook naar wat er allemaal nog in je zit: de ontwikkeling van de zorgprofessional staat centraal.
Als bekende zorgorganisatie uit Overijssel had Carinova nooit moeite om nieuw personeel te werven. Sinds enige jaren is dat echter veranderd: als zorgprofessional heb je de banen voor het uitkiezen. Hoog tijd voor Carinova om niet alleen als zorginstelling, maar ook als aantrekkelijke werkgever naar buiten te treden.
Er is genoeg te vertellen. Gerardi Koelen, manager recruitment: ”Vaak onderschatten collega’s wat hun impact is. Iedereen heeft iets te bieden, op zijn of haar eigen manier. Samen met Crowdmedia zijn we gaan nadenken hoe we dit zichtbaar kunnen maken. Daarbij maken we de koppeling wat Carinova mogelijk maakt. De organisatie scoort hoog op werkplezier en er veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling. En ook die elementen zie je terug in de campagne”.
Yasser Dehnavi, eigenaar van Crowdmedia, legt uit hoe de nieuwe campagne leunt op de essentie van werkplezier: “Wie in de zorg werkt, doet dat niet voor niets. Je wilt mensen helpen. Met alles wat je in je hebt. Als dat lukt, geeft dat veel voldoening. Die voldoening wilden wij in beeld brengen. We hebben huidige werknemers gefilmd en hen de vraag gesteld wat zij Carinova te bieden hebben. Op het moment dat ze zich realiseren hoeveel hun inbreng voor Carinova betekent, beginnen ze te stralen.”
Zowel voor Carinova als voor Crowdmedia was het van essentieel belang om alleen echte werknemers in beeld te brengen. Yasser Dehnavi: “Als je trots en werkplezier wilt laten zien, moet het wel echt zijn. Door een dwarsdoorsnede van de organisatie te tonen en medewerkers aan het woord te laten, krijg je een waarheidsgetrouw beeld. Wij zijn ervan overtuigd dat je zo sneller de juiste mensen aanspreekt en de perfect fit vindt. Je weet immers beter wat je kan verwachten als je je toekomstige collega’s al in de ogen hebt kunnen kijken.”
De campagne gaat vandaag live en is te zien op Facebook, Pinterest en Instagram. Naast versterking van de employer branding gebruikt Carinova de campagne ook om concrete functies in te vullen. Yasser Dehnavi: “Het concept is net zo flexibel als de collega’s van Carinova.”