Stedendriehoek
APELDOORN – Vanaf donderdag 4 april is er een nieuwe commercial van Centraal Beheer op tv te zien waarin het bedrijf laat zien dat je van hen meer mag verwachten dan alleen oplossingen bij schade en op financieel gebied. In de film toont Centraal Beheer haar gezicht als brede dienstverlener, waarbij het draait om ‘gemak en service in alledaagse situaties’. Een toekomst waarbij diensten en services, als aanvulling op de verzekeringen en financiële producten hand in hand gaan.
‘Door de razendsnelle ontwikkelingen in technologie en de maatschappij veranderen ook de verwachtingen en behoeften van consumenten. Samen met onze partners helpen wij klanten al 110 jaar. Wij hebben alles in huis om huizen te verbouwen, autos te herstellen juridische hulp te bieden noem maar op. Eigenlijk dus heel gek dat we dat we dat niet vaker inzetten. Onze klanten gaven ons dat ook terug. Voor ons de reden om onszelf weer opnieuw uit vinden. Daarom maken wij onze dienstverlening toegankelijk voor iedereen. Dat doen we nu al met bijvoorbeeld Roadguard- voor pech onderweg de Klushulp- voor klussen in en om het huis Juridische hulp Schadeherstelservice en Telefoonreparatie. En daar gaan er nog veel op volgen. Zo kunnen we zowel onze bestaande klanten als nieuwe klanten altijd helpen. Zij kunnen daarbij vertrouwen op de kwaliteit van de oplossing en de dienstverlening van Centraal Beheer. En mocht dan in uitzonderlijke gevallen toch iets misgaan dan lossen wij dat op. Even Apeldoorn bellen’ zegt Marteyn Roose Directeur Particulieren van Centraal Beheer.
Klanten helpen anno nu
Het regelmatig herontdekken van haar eigen plek in de maatschappij is iets wat voor Centraal Beheer niet nieuw is. Roose: ‘Als je terugkijkt in onze 110-jarige geschiedenis zie je dat er regelmatig perioden zijn geweest dat wij onszelf opnieuw hebben uitgevonden. Op verschillende momenten hebben we opnieuw gekeken hoe we klanten het best kunnen bedienen. Dat ondernemerschap zit in Centraal Beheer. Zo zag je ons al veranderen van uitvoerder van diverse sociale verzekeringen in de eerste helft van de vorige eeuw naar verzekeraar voor alleen werkgevers naar ‘direct writer’ van het eerste uur. Wij waren in 1978 de eerste in Nederland met een supercomputer en verkochten verzekeringen via postorders. Met dezelfde energie gaan we door en maken we nu de beweging naar dienstverlener. Wij zien deze transformatie dan ook niet als een radicaal andere strategie maar juist als vanzelfsprekende ontwikkeling om in de toekomst relevant te blijven’.
Wat betekent dit concreet?
De veranderende behoefte van de consument betekent concreet dat Centraal Beheer steeds meer diensten introduceert waarmee zij klanten én niet klanten verder helpt. Op gebied van wonen mobiliteit financiële diensten en bij juridische kwesties. ‘Mensen helpen zit in ons DNA. Dat doen we met onze verzekeringen en financiële producten. En nu steeds vaker met diensten die de consument gemak bieden. Hulp bieden en het dagelijks relevant zijn voor onze klanten is het vertrekpunt van die dienstverlening niet de verzekering’ vertelt Roose.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Om te laten zien hoe Centraal Beheer Nederlanders nog meer kan helpen introduceert zij vandaag haar nieuwe commercial. In de film zie je luchtige en alledaagse situaties waarin we zullen herkennen dat we het onszelf soms best moeilijk maken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? De boodschap van Centraal Beheer is dat je jezelf wat meer gemak mag gunnen en zij je daarbij een handje kunnen helpen.
De nieuwe commercial vervangt niet de bekende ‘Even Apeldoorn bellen’-campagne. Roose: ‘Met onze iconische Even Apeldoorn bellen commercials blijven we de vermakelijke oeps-momenten in beeld brengen en met deze ‘Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan’ campagne tonen we dat we meer bieden dan oplossingen voor schade. Zo laten we Nederland zien dat we iedereen kunnen helpen klant of geen klant’.
‘