Stedendriehoek
APELDOORN – Op woensdag 27 maart 2019 slaat om 19.00 uur de gong in Theater Orpheus: het startsein van de 14e editie van Beursvloer Apeldoorn. Mensen uit het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties, verenigingen en gemeente weten elkaar snel te vinden. Tijd om elkaar te leren kennen, te netwerken en boven alles te handelen en matches te maken! Het eindresultaat mag er zijn: 113 matches in anderhalf uur tijd.
Ineke Jonker, coördinator bedrijven bij Stichting Present Apeldoorn, de organisator van de Beursvloer: “Het is toch prachtig! Veel ondernemers willen graag iets voor hun omgeving doen. Aanwezig zijn op de Beursvloer is één van de mogelijkheden om als bedrijf je maatschappelijke betrokkenheid te laten zien. En het is nog steeds hard nodig. Veel maatschappelijke organisaties maken gebruik van de aanbiedingen die bedrijven hebben”. Het mooie van de Beursvloer is dat dat er geen geld aan te pas komt. Het doel is om te handelen en matches te maken met bestaande middelen of kennis en kunde. Ineke: “Denk bijvoorbeeld aan een PR-bureau dat een toneelvereniging helpt met de PR rondom het jubileum en in ruil daarvoor mogen de medewerkers van het PR-bureau gratis naar de toneelvoorstelling!” En zo zijn er tal van voorbeelden te noemen waarin het bedrijfsleven en de maatschappelijke organisaties elkaar weten te vinden.
Superaanbiedingen
Ieder jaar zijn er een aantal superaanbiedingen. Ondernemers bieden iets aan van grote financiële waarde en maatschappelijke organisaties kunnen zich daar van tevoren voor opgeven en moeten tijdens de Beursvloer een pitch houden waarom zíj de superaanbieding willen winnen.
Dit jaar waren Steven Jansen onderhoud en schilderwerk en Mediabureau Koos Luijk de superaanbieders. Na de pitchrondes koos Steven voor de Voedselbank; zij krijgen 30 uur schilderwerk! En Koos heeft het Muziektheater Apeldoorn heel blij gemaakt met een social media-strategie met half jaar begeleiding.