Stedendriehoek

Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Apeldoorn Marketing

APELDOORN – Barry van de Lagemaat (zie foto) is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht van de stichting Apeldoorn Marketing.

De bijdrage van Van de Lagemaat zal vooral liggen in het verbinden van diverse partijen met een gemeenschappelijk doel voor ogen. Van de Lagemaat: “Het hoger doel is Apeldoorn meer en hoger op de kaart te zetten in Nederland. Hier pak ik graag de voortrekkersrol.” Vanuit zijn huidige functie heeft Van de Lagemaat veel ervaring in het maken van verbindingen op verschillende terreinen. Hij is sinds eind 2016 werkzaam als directievoorzitter van de Rabobank in en rondom Apeldoorn. Per 26 juni 2017 is Van de Lagemaat toegetreden tot de Raad van Toezicht van Apeldoorn Marketing. Die bestaat nu uit Barry van de Lagemaat (voorzitter), Michel van Maarseveen (waarnemend voorzitter), Jacco Eltingh en Wendy van der Velde.

Apeldoorn Marketing is de citymarketingorganisatie van Apeldoorn en is actief op het gebied van promotie, informatieverstrekking, onderzoek en dienstverlening. De ambitie van Apeldoorn Marketing is het bevorderen van een positief klimaat op het gebied van wonen, werken, ondernemen en vrijetijdsbesteding in Apeldoorn. De doelgerichte aanpak met activiteiten op regionaal en nationaal niveau is gericht op: jonge gezinnen verleiden in Apeldoorn te (blijven) wonen; professionals wijzen op de mogelijkheden van werken in Apeldoorn; bedrijven naar Apeldoorn halen;  toeristen naar Apeldoorn trekken en bezoekers van de Veluwe hun vrije tijd nog meer laten besteden in Apeldoorn.

Gewoon in Apeldoorn

Onder het motto gewoon in Apeldoorn’ wordt aangetoond dat Apeldoorn helemaal niet zo gewoon is. Een buitengewoon groene stad in een bedrijvige omgeving perfect omsloten door snelwegen A1 en A50. Met het buitenland dichtbij en toch maar op 50 minuten van Amsterdam. Apeldoorn is een stad met 160.000 inwoners en heeft wel de voordelen maar niet de nadelen van een grote stad.