Stedendriehoek
OOSTERHUIZEN – Vanaf de eerste editie in 1999 is de Stedendriehoek Businesscompetitie op Golf- en Businessclub De Scherpenbergh uitgegroeid tot een zakelijk netwerkevenement van formaat.
Ruim 120 bedrijven hebben zich ingeschreven voor deze sportieve bedrijvencompetitie en strijden in 16 poules om een plaats in de halve finales, die gaan plaatsvinden op 26 september. De grote finale vindt vervolgens plaats op 3 oktober. Tot die tijd kunnen alle poulewedstrijden worden gespeeld, die de deelnemende bedrijven zelf mogen plannen zolang het maar op een dinsdag is. Dit laatste is van belang voor de kenmerkende sfeer die rond de Stedendriehoek Businesscompetitie heerst.
Ook de kampioen van afgelopen jaar, Café Confetti met als captain Joost Cales, is weer van de partij en vastbesloten om voor prolongatie van de titel te gaan. Dit zal niet eenvoudig worden. Buro Beeld, onder aanvoering van Jan Doornbos, is winnaar geworden van het kleine broertje van deze competitie – de Stedendriehoek Winter Business League – en Rabobank Apeldoorn en Omgeving is vertegenwoordigd met maar liefst vijf teams. Vanuit de organisatie van de Stedendriehoek Business Competitie zijn volgens Anita Ausma BAM Techniek en ING Private Banking de outsiders om rekening mee te houden.
Stedendriehoek staat in dit geval niet voor de regio waar de teams vandaan komen, maar voor de hoofdsponsor en naamgever van deze golf-businesscompetitie, Nieuwsblad Stedendriehoek. Het is algemeen bekend dat de golfsport zich ideaal leent voor relatiemarketing, omdat deze sport de gelegenheid biedt om in alle rust in een mooie omgeving contact te leggen met andere ondernemers en organisaties, waarbij de relatie al snel informaliseert.